Xiaomi MiJia M365 – najpopularniejsza hulajnoga elektryczna do 2000 zł

Popularność hulajnóg elektrycznych rośnie z roku na rok. W efekcie na rynku pojawia się coraz więcej pojazdów elektrycznych, z których każdy może korzystać niemalże od ręki. Jeśli więc zastanawiacie się, którą hulajnogę do 2000 złotych wybrać, to omawiana tu hulajnoga elektryczna Xiaomi jest poważnym kandydatem. Czas poznać nieco bliżej jedną z najpopularniejszych tego typu maszyn w Polsce.

Wygląd i design Xiaomi MiJia M365

Zaczynamy od tego, jak wygląda ta znana i lubiana hulajnoga. Xiaomi MiJia M365 jest bardzo dobrze wykonanym pojazdem elektrycznym. Zadbano o właściwy design, między innymi dzięki temu, że utrzymano hulajnogę w jednolitym ciemnoszarym kolorze, a przy tym farba jest matowa, co dodaje klasy i stylu. Co ważne, wiele elementów jest aluminiowych, dzięki czemu nie tylko lepiej wyglądają, ale i są trwalsze.

Bateria schowana jest pod podestem w sposób niemalże niezauważalny, wszystkie elementy do siebie pasują i nie ma poczucia luzów w konstrukcji. Całość robi wrażenie bardzo stabilnej i komfortowej. Podest jest szeroki, ładnie wykończony gumą i wygodny. Spokojnie zmieszczą się na nim dwie stopy rozmiaru 46. Niewątpliwie ta jednolita konstrukcja sprawia, że korzystanie z tej hulajnogi jest o wiele przyjemniejsze. Wizualnie zdecydowanie na plus.

Czy konstrukcja kierownicy Xiaomi MiJia M365 jest solidna?

Zaczynając od góry kierownica jest wykonana dobrze, pewnie, trwale, ale prosto. Nie ma tu wyświetlacza, a jedynie miejsce na uchwyt i telefon. Jest to o tyle istotne, że można korzystać w tym przypadku z aplikacji dedykowanej hulajnodze. Jest za to panel z czterema diodami, które pokazują stopień naładowania pojazdu. Co ciekawe pierwsze dwie kropki znikają dużo szybciej niż pozostałe dwie, nie jest to zatem wskaźnik, w którym jedna kropka odpowiada za 25% naładowania baterii.

Z lewej strony jest manetka hamulca, który jest hamulcem tarczowym, solidnym i delikatnie chodzącym. Obok niego, na wprost prowadzącego umieszczono dzwonek połączony z zaczepem do błotnika umożliwiający składanie. Do wyglądu dzwonka i miejsca jego zamontowania można się przyczepić w Xiaomi MiJia M365. Z przodu jest jeszcze małe światełko LED, by hulajnoga była widoczna nocą niż by oświetlać drogę.

Gumowe nakładki na rączki są nieco śliskie, lekko się przesuwają, co może być niekomfortowe, zwłaszcza, gdy w cieple ręce zaczną się pocić. Jest to jednak bardziej kwestia estetyki. Z prawej strony, po lewej stronie rączki, umiejscowiona jest przepustnica gazu. To standardowe, wygodne miejsce, które można znaleźć w wielu tego typu pojazdach.

Pompowane koła, wygodny podest, czyli sposób wykonania modelu M365

Baterię, o czym już wspominaliśmy, umiejscowiono pod podestem, gdzie jest także otwór na podłączenie ładowarki, który zatyka się zaślepką gumową. Sam podest jest wygodny i stabilny, duży. Silnik umiejscowiono z przodu. Podest jest klasyczny, konstrukcja kończy się błotnikiem, który w tym przypadku nie pełni funkcji dodatkowego hamulca, na co na pewno trzeba zwrócić uwagę. Z tyłu podestu jest odblask, by zagwarantować widoczność, podobnie jak i światełko, które umiejscowiono na błotniku, a które reaguje na ruchy manetkami, np. sygnalizuje hamowanie.

Koła hulajnogi Xiaomi MiJia M365 mają 8,5 cala, są dętkowe, a więc pompowane. Dają radę podczas jazdy na płaskim terenie, ale i podczas podróżowania po szutrze. W większej trawie jednak mogą sobie nie dać rady. Częstym problemem może być pęknięcie dętki, zwłaszcza, gdy jeździć będzie osoba o większej wadze. Jednak wymiana samodzielna tego rodzaju usterki jest raczej prosta i nie zajmuje wiele czasu.

Osiągi, możliwości i realne wyniki, czyli test sprawności MiJia M365

Trzeba podkreślić, że konstrukcja tej hulajnogi sprawia, że jest ona bardzo zwinna. Stosunkowo lekka, ma około 12,5 kg, co nie jest przesadnym ciężarem, jest prosta w przenoszeniu. Można ją zmieścić do auta czy w komunikacji miejskiej, a do tego składanie trwa około 3 sekund. Martwić może trochę udźwig, bo w tym modelu to jedyne 100 kg.

Mamy dwa tryby jazdy – standardowy, w którym hulajnoga rozpędza się do 25 km/h (a nawet może spokojnie przekroczyć ten pułap) oraz eko, w którym maksymalna prędkość to 18 km/h. Za moc odpowiada silnik, który wykręca nawet 16 Nm, co na hulajnogę jest wynikiem bardzo dobrym. Jego moc średnia to 250 W, a maksymalnie osiąga nawet 500 W przy pełnym naładowaniu. Co ciekawe hulajnoga jest wyposażona także w system KERS, który umożliwia odzyskiwanie części energii przy hamowaniu.

Bateria to wielki plus tej hulajnogi. Jej pojemność to 7, Ah, a czas ładowania dochodzi do 5 godzin, ale jazda na jednym ładowaniu to nawet 25 km. Oczywiście producent deklaruje nawet 30 km, ale są to dane dla mniejszych osób jadących w trybie eko. To jednak hulajnoga z doskonałym stosunkiem jakości do ceny, a to się naprawdę liczy.

Wciąż nie wiesz, czy opłaca się ją mieć? Sprawdź to!

Dużym plusem jest także aplikacja i dostęp do regulacji światła, prędkości, historii jazdy czy zabezpieczeń, by nikt nie mógł ruszyć pojazdu. Niewątpliwie to zaawansowany technologicznie sprzęt, który kosztuje mało jak do tego, co oferuje. Nie do końca nadaje się dla dzieci, ale jeśli szukasz czegoś typowo dla nich, możesz zerknąć na electricfeel.pl i sprawdzić co wybrać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *