W tym miejscu podajemy całkiem sporo dobrych powodów, dla których uważamy, że każda strategia marketingowa może skorzystać na włączeniu produktów promocyjnych do ogólnej kampanii.
Stwórz trwałą świadomość
Badania pokazują, że 62% osób pamięta nazwę i dane firmy, która podarowała im produkt promocyjny. Dobry artykuł promocyjny powinien być stałym przypomnieniem Twojej marki każdego dnia, w którym jest używany. Lojalność klientów, a nawet lepsze relacje z klientami mogą wynikać ze sprytnego wykorzystania upominku promocyjnego, tworzącego natychmiastowe uznanie i wdzięczność, które tworzy pozytywny związek. Dzięki umieszczeniu swoich danych kontaktowych na produkcie nowi klienci również chętniej do Ciebie zadzwonią, ponieważ jesteś w tak łatwym zasięgu. Gadżety reklamowe Częstochowa to świetna wizytówka na dłuższą metę!
Dostęp do cennej powierzchni reklamowej
Większość ludzi jest w pracy przez 8 godzin dziennie, a wielu w tym czasie siedzi w jednym miejscu, przy biurku. Jeśli Twój obecny lub potencjalny klient korzysta w biurze z Twoich markowych materiałów lub upominku promocyjnego, zapewniłeś sobie najcenniejszą powierzchnię reklamową na świecie – bezpośrednio na swoim biurku! Dobrze dobrany produkt promocyjny może stać się trwałym billboardem Twojej marki i Twojego przekazu w miejscu pracy.
Dodaj osobistą wartość do swojego ogólnego przekazu marketingowego
Jeśli znasz swoją bazę klientów i rozumiesz, co ją napędza, możesz dodać osobisty wymiar do swojego ogólnego przekazu marketingowego. Dobry produkt promocyjny może pomóc Ci zlokalizować i dostosować przekaz Twojej marki. Sprytnie wykorzystując ciekawy prezent promocyjny i dodając atrakcyjne logo lub projekt, możesz zwiększyć postrzeganą wartość i atrakcyjność przedmiotu dla określonej grupy odbiorców.
Na przykład, jeśli Twój przedmiot promocyjny jest postrzegany jako „fajny”, ludzie nie tylko będą bardziej skłonni go zachować i używać, ale mogą go nawet zbierać (jeśli istnieje więcej niż jedna odmiana). Wielkie marki są ekspertami w tworzeniu takiego efektu. Otrzymanie interesującego, markowego produktu może być świetnym sposobem na stworzenie świadomości marki i dodanie osobistego odwołania do Twojego segmentu rynku.
Na przykład, jeśli pracujesz w świecie zdrowia i fitnessu, może się okazać, że osoba, która otrzyma krokomierz z Twoim logo, wkrótce użyje go jako swojego nowego ulubionego gadżetu. Używają go na co dzień i wszędzie zabierają. Rozwijają w sobie silną sympatię, a co za tym idzie silne skojarzenie i znajomość Twojej marki. Może to prowadzić do rozpoznania marki nie tylko dla użytkownika, ale także dla otoczenia, zwłaszcza jeśli osoba ta lubi rozmawiać o swoim nowym prezencie.
Wykorzystaj postrzeganą wartość kosztową prezentu
Przeciętny człowiek nie ma pojęcia o kosztach produkcji artykułów promocyjnych. Są bardziej skłonni do przeszacowania kosztów, ponieważ ich założenia opierają się na postrzeganym koszcie zakupu tylko jednego przedmiotu, a nie wielu. Jako marketer możesz skorzystać z tego postrzegania, kupując gadżety reklamowe hurtowo po znacznie niższych kosztach niż ich indywidualna wartość detaliczna, ale postrzegana wartość dla odbiorcy będzie znacznie wyższa. Jest to szczególnie przydatne przy dostarczaniu produktów promocyjnych premium.