Zanieczyszczony płyn przekładniowy? Czas na mechanika!

Utrzymywanie płynnej zmiany przełożeń automatycznej skrzyni biegów ma znaczenie. Automatyczna skrzynia biegów to jedna z najciężej pracujących i najbardziej wyrafinowanych części Twojego samochodu. Silnik pracuje najefektywniej przy stosunkowo wąskim zakresie obrotów silnika i efektywnie wykorzystuje energię tylko w połowie tego zakresu.

Skrzynia biegów musi przekonwertować moc silnika na prędkość i moment obrotowy, aby stała się praktyczna podczas jazdy. W przypadku auto trans musi dokonywać regulacji automatycznie, za pomocą złożonego systemu mechaniki i hydrauliki.

W ten sposób nakłada się ogromne obciążenia na automatyczną skrzynię biegów – siłę, ciśnienie, ciepło i tarcie. Może to spowodować oderwanie się drobnych cząstek metalu z kół zębatych i innych elementów, zanieczyszczając płyn przekładniowy. Im więcej jest tych ściernych wierteł, tym gorzej działa płyn, powodując większe zużycie.

To błędne koło, które należy regularnie przerywać, aby zachować automatyczną skrzynię biegów i jej wydajność… lub być przygotowanym na duże koszty, gdy trzeba skrzynie biegów Peugeot naprawić.

Dlatego musisz regularnie serwisować automatyczną skrzynię biegów – co najmniej co 15 miesięcy lub 25 000 km i częściej, jeśli używasz pojazdu do holowania lub w miejscach, w których często się zatrzymywać i ruszać. Niektóre modele mogą również wymagać bardziej regularnego serwisowania przekładni. Twój specjalista mechanik może ci doradzić w tym zakresie.

Co obejmuje usługa?

• Należy spuścić płyn przekładniowy
• Należy wyjąć i wyczyścić miskę olejową
• Należy sprawdzić stan płynu, ślady metalu lub materiału okładziny sprzęgła w misce i wszelkie ślady szlamu

W razie potrzeby konieczne jest pełne spłukanie przekładni. Płukanie przekładni jest zwykle wykonywane, gdy występują oznaki dużego zużycia lub silnie zanieczyszczonego płynu przekładniowego. Samo spuszczenie płynu nie usuwa całego starego płynu z ciasnych przestrzeni, a pozostałości prawie natychmiast zabrudzą każdy nowy płyn. Aby usunąć wszelkie pozostałości starego płynu, przewód chłodzący między skrzynią biegów a chłodnicą jest zwykle odłączany, a skrzynia biegów napełniana podczas pracy silnika. To wymusza przepływ płynu przez przekładnię, wypłukując brudne resztki.

Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że serwis automatycznej skrzyni biegów jest wykonany prawidłowo, jest powierzenie go ekspertom posiadającym niezbędne umiejętności i sprzęt.

Przekładnia bezstopniowa (CVT)

CVT to specjalny typ przekładni, który charakteryzuje się stopniowymi zmianami przełożeń, a nie określonymi krokami, jak zwykłe skrzynie biegów. Coraz więcej nowoczesnych samochodów wykorzystuje tego typu skrzynie biegów. Wymagają specjalistycznej wiedzy, więc dobrze jest, aby upewnić się, że zawieziesz swój pojazd do ekspertów w dziedzinie skrzyni biegów, jeśli wiesz lub podejrzewasz, że Twój pojazd może mieć CVT lub podobny system. Skontaktuj się z profesjonalnym warsztatem już dziś, aby uzyskać wycenę naprawy automatycznej skrzyni biegów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *