Które gadżety reklamowe osiągają najlepsze efekty marketingowe?

koszulki-gadzety

Walka o klienta

W czasach, kiedy walka o klienta jest szczególnie ostra i zacięta, każdy sposób na pozyskanie i utrzymanie klienta jest na wagę złota. Nie na darmo prawie każda firma zatrudnia do tego odpowiednich specjalistów, a im większa jest- tym większe grono osób pracuje nad tym, aby wizerunek firmy był dobry i żeby jak najwięcej potencjalnych klientów wiedziało o firmie. Podobnie rzecz ma się z klientami, którzy zostali już pozyskani. Nie wystarczy bowiem zwykle, aby dokonał zakupu jednorazowego- powinien on wracać do nas po kolejne produkty, czy też usługi. Jeszcze lepiej, jeśli poleci nas innym- wszak nic nie działa tak skutecznie, jak tak zwany marketing szeptany, czyli po prostu polecenie przez drugą osobę danej usługi, produktu, czy też firmy.

Ale co zrobić, aby potencjalny klient dowiedział się o naszej firmie, a obecny – chętniej wracał?

Trzeba zrobić coś, co będzie powodowało, iż będzie myślał o nas. Jeśli nie cały czas, to chociaż… często. W tym celu warto zastanowić się nad prostym i stosunkowo niedrogim sposobem. W odróżnieniu od reklam w telewizji czy radiu oraz innych podobnych działań, można pozwolić pracować… różnego rodzaju gadżetom reklamowym. O sile takiej reklamy wiedzą wszyscy, którzy choć raz poznali, jak to działa. Długopis wręczony klientowi potrafi zdziałać więcej, niż niejedna promocja cenowa. Torba reklamowa z logo firmy jest zdecydowanie bardziej widoczna, niż kosztowne reklamy w telewizji.

W co warto więc zainwestować, aby uzyskać zamierzony efekt?

Oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej, a często już od samego klienta. Można jednak pokusić się o przegląd najbardziej popularnych rozwiązań w tym zakresie. Niewątpliwie nie licząc różnego rodzaju opakowań, toreb („reklamówek”), oraz tym podobnych gadżetów (zwykle bowiem są one przeznaczone na jednorazowe lub krótkotrwałe wykorzystanie, przez co efekt może jest i znaczny, ale jednocześnie krótkotrwały), najczęściej spotykanym upominkiem reklamowym jest smycz. Dla klienta jest to upominek praktyczny, zwykle też ze względu na np. logo firmy- w pewnym sensie służy mu jako swego rodzaju „ozdoba”, szczególnie jeśli się z daną firmą w jakiś sposób utożsamia (jest np. fanem, etc.) . Smycz więc spełnia swoją rolę znakomicie- powoduje zadowolenie u klienta, a dla firmy jest odpowiednią reklamą.

Popularne gadżety reklamowe

Kolejny upominek, chętnie stosowany ze względu na niewielki koszt a dużą skuteczność, jest długopis. Jest to rzecz praktyczna i używana stale. Wręczony podczas podpisywania umowy, na targach podczas prezentacji, czy rozdany w jakichkolwiek innych okolicznościach- gdy już trafi do swojego nowego właściciela, często będzie on używany w sposób ciągły, jednocześnie spełniając swoje zadanie.
Trochę droższym upominkiem jest koszulka. Jednak czas jej „życia” także jest zwykle o wiele dłuższy niż długopisu, smyczki czy tym bardziej wspomnianej już „reklamówki”. Ze względu na to iż jest to prezent bardzo praktyczny, można powiedzieć, iż jest to połączenie gadżetu z produktem codziennego użytku, co czyni go tym bardziej pożądanym. Ze względu na ogromne możliwości wykonania odpowiednich nadruków na takiej koszulce, można bez przesady powiedzieć, iż będzie to żywa i chodząca reklama. Jak zauważono, to właśnie koszulki są często wymieniane jako upominek reklamowy, który jest najbardziej użyteczny i najczęściej stosowany.

Kubek. Może stać się z jednej strony ozdobą na biurku, z drugiej- doskonałą reklamą. Mając do dyspozycji szklankę i kolorowy kubek- prawie zawsze wybieramy ten drugi. A im częściej będzie używany, tym jednocześnie większe zadowolenie klienta, a dla firmy- więcej osób, które ten kubek zobaczą. A na kubku… Wszystko według potrzeb.

Mniej spotykanym gadżetem są parasolki. Trochę wyższy koszt sprawia, że może nie są one tak często stosowane jako narzędzie reklamy, jak wymienione wcześniej przedmioty, jednak osiągają dobre wyniki, jeśli chodzi o dotarcie do klientów – tyle, że podczas.. brzydkiej pogody. Należy jednak pamiętać, iż i długość „życia” jest też odpowiednio dłuższy.

Warto wspomnieć też o innych gadżetach, takich jak notesy, pamięci USB i tym podobne. Może nie są one tak popularne jak smycz, czy długopis, może także rzadziej będą używane przez klienta, jednak w marketingu także warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem, gdyż dla pewnej grupy osób np. pendrive będzie o niebo lepszym upominkiem, niż najładniejszy kubek, najlepsza koszulka czy parasolka…

Dziękujemy firmie reklamowej easyb2b.pl za pomoc w przygotowaniu niniejszego zestawienia.

2 komentarze

  1. Anna Krawczyk pisze:

    W naszej firmie prezes podszedl do kwestii gadżetów nieszablonowo. Bardzo często oprócz popularnych gadżetów typu długopis czy kubek zaczął stosować dla kobiet niewielkie kolczyki srebrne z cyrkoniami i musze przyznać, że zawsze wzbudza to niesamowite zainteresowanie… Ludzie przyzwyczaili się już do breloczków… bizuteria to mega oryginalne rozwiązanie.

  2. gugiel pisze:

    Ja ostatnimi czasy zauważam, że najlepsze efekty przynoszą w moim przypadku torby bawełniane. Rozdajemy je podczas różnych lokalnych eventów, wraz z innymi podarunkami i efekty są naprawdę zaskakujące. Wzrost odwiedzin za równo na stronie internetowej jak i w sklepie jest zauważalny po każdym takim evencie. Sprzedaż również rośnie. Torby wykonywała dla nas firma Sampla z Łodzi (albo jej okolic). Na pewno trzeba patrzeć, by torby były wytrzymałe i z dobrej jakości nadrukiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *