To, co robi agencja PR, można dość skutecznie zdefiniować przez to, czego nie robi. Aby rozwinąć, agencje PR, w przeciwieństwie do agencji reklamowych, promują firmy lub osoby poprzez zasięg redakcyjny. Jest to określane jako „darmowe” media – historie, które pojawiają się w gazetach i czasopismach, w telewizji i radiu, na blogach i na stronach internetowych – w przeciwieństwie do „płatnych” mediów – lub reklam.
Kluczowy cel PR i reklamy jest taki sam – tworzenie pozytywnego wizerunku i promocja klienta – oraz budowanie reputacji firmy jako przejrzystej, postępowej, ekscytującej i trafnej. Jednak na tym, jak obie agencje dążą do tworzenia tej świadomości, podobieństwa się kończą. Chociaż reklama jest ogólnie akceptowana jako coś, za co płaci klient, a zatem podlega sceptycyzmowi, wystąpienia telewizyjne lub historie w lubianych lub szanowanych publikacjach zostaną zatwierdzone przez strony trzecie i będą postrzegane w bardziej pozytywnym świetle.
Agencja Public Relations będzie:
• Przewidywała, analizowała opinię publiczną, a także wszelkie kwestie, perspektywy lub postawy, które mogą mieć wpływ – dobry lub zły – na samą organizację.
• Wspierała relacje na wszystkich poziomach zarządzania w organizacji w celu stworzenia otwartych linii komunikacji wokół podejmowania decyzji i kierunków działania.
• Współpracowała z organizacją w celu osiągnięcia świadomego zrozumienia opinii publicznej, które jest kluczem do sukcesu określonych celów firmy.
W tym celu agencja public relations warszawa zastosuje następującą taktykę:
• opracowuje i rozpowszechnia komunikaty prasowe
• pisanie mowy
• pisze prezentacje o firmie i nawiąże z nimi bezpośredni kontakt z mediami
• tworzy specjalne wydarzenia
• zarządza kryzysami i problemami
• przeprowadza badania rynkowe dotyczące firmy lub kluczowych przesłań i celów firmy
• obsługa promocji w mediach społecznościowych i niechcianej negatywnej uwagi online
• rozszerzenie kontaktów biznesowych poprzez networking osobisty lub uczestnictwo i sponsoring na wydarzeniach
• copywriting, pisanie bloga
Pomyśl o dobrej agencji PR jak o kompetentnym partnerze strategicznym – kimś, kto pomoże Ci z sukcesem rozmawiać z odbiorcami.
Zatrudnienie agencji PR to dobry pomysł, gdy firmy i osoby, które chcą chronić, wzmacniać lub budować swoją reputację za pośrednictwem kanałów medialnych, są idealnym miejscem do zatrudnienia agencji PR. Każdy dobry praktyk PR będzie pracował nad badaniem firmy, szukaniem pozytywnych wiadomości i przekładaniem tych wiadomości na wspaniałe historie medialne. A kiedy to złe wieści, PR-owcy przygotują najlepszą możliwą odpowiedź, ograniczając w ten sposób szkody.
Pomyśl o dobrej agencji PR jak o kompetentnym partnerze strategicznym – kimś, kto pomoże Ci z sukcesem rozmawiać z odbiorcami. Powinni też być świetnym słuchaczem, potrafiącym dobrze czytać rynek i wiedzieć, jakie punkty nacisku zadziałają. Dopasowanie kulturowe jest również niezbędne – znalezienie agencji, która rozumie Twój głos i dokąd zmierza Twoja firma, jest niezbędne do uzyskania pożądanych wyników.