Ekspres kawowy jest obecnie jednym z często spotykanych urządzeń w firmach. Powoli traktowany jest on też jako standardowe wyposażenie firmowej kuchni. Dzięki niemu pracownicy mogą przyszykować dla siebie wyśmienitą kawę. Ekspres przydaje się także wtedy, gdy trzeba przygotować ją dla klienta lub kontrahenta. Jaki ekspres do kawy sprawdzi się w firmie? Podpowiadamy!
Ekspres do kawy w firmie – jaki rodzaj kupić?
W pierwszej kolejności duże znaczenie ma wybór ekspresu do kawy pod kątem jego rodzaju. Kawę można parzyć w różnych urządzeniach jak:
- ekspres przelewowy
- ekspres na kapsułki
- ekspres ciśnieniowy automatyczny
Zasadniczo w firmie można zastosować każdy rodzaj ekspresu kawowego, jednak jedno z powyższych urządzeń cieszy się większym powodzeniem od pozostałych – jest to ekspres ciśnieniowy automatyczny.
Ekspres ciśnieniowy automatyczny do firmy – dlaczego warto go wybrać?
Nowoczesne ekspresy ciśnieniowe, na przykład jak expresy Saeco, cechują się efektywnym działaniem oraz prostą obsługą. Dzięki nim można bardzo łatwo przygotowywać tak pyszną kawę, jak w kawiarniach. Nie trzeba przy tym posiadać umiejętności baristy, ponieważ wystarczy wybrać rodzaj kawy na ekranie i nacisnąć przycisk, by urządzenie przyszykowało ją samo.
Ekspresy ciśnieniowe są wyposażone w młynki do ziaren, dlatego mielą kawę na świeżo. Właśnie dlatego ma ona tak wyjątkowy aromat. Dodatkowo wyposażone są w systemy spieniające mleko, dlatego mogą przyszykować wyśmienite cappuccino i inne kawy z kremową pianką.
Jak wybrać dobry ekspres kawowy do biura?
Wybierając odpowiedni ekspres do kawy do biura, warto zwrócić uwagę na jego najważniejsze parametry, które mają wtedy główne znaczenie:
- wydajność – im większa, tym więcej napojów w ciągu dnia może przygotować urządzenie
- pojemność – dotyczy pojemności zbiornika na wodę, kawę, mleko – wybrane modele można podłączyć do instalacji wodnej
- liczba programów – im jest ich więcej, tym więcej typów kawy można wykonać
- dodatkowe systemy – automatyczne oczyszczanie i inne