Znane wszystkim z branży powiedzenie: reklama jest dźwignią handlu w dzisiejszych czasach dzikiego kapitalizmu nabiera jeszcze większego sensu. Firma, która nie korzysta z reklamy praktycznie nie istnieje, a jeżeli już jest na rynku to jej zyski przeważnie są mizerne. Jeżeli jesteś szefem jakiejkolwiek firmy z pewnością nie raz zastanawiasz się jaką formę reklamy wybrać aby była ona skuteczna a zarazem nie pochłonęła wszystkich twoich pieniędzy.
Jaki typ reklamy jest najlepszy?
Oczywiście nie ma jednoznacznie odpowiedzi na takie pytanie. Każda reklama przynosi pozytywny efekt ale należy dobrać taką formę reklamy, która maksymalnie przełoży się na ruch w naszym interesie. Profil każdej firmy jest inny. Jeżeli posiadasz np. sklep internetowy z obuwiem, na pewno lepszą formą reklamy będzie wykupienie kampanii linków sponsorowanych niż reklama na słupie ogłoszeniowym w centrum miasta. Będąc szefem firmy nie będziesz miał z pewnością czasu na zajęcie się reklamą swojego interesu. Aby reklama była skuteczna, warto jest zatrudnić kogoś kto zajmie się marketingiem firmy. Taka osoba powinna mieć w jednym palcu wszystkie sposoby oraz metody rozpowszechniania marki i jej praca z czasem przyniesie firmie zyski.
Najbardziej popularne formy reklamy
Reklama na bilbordach
W centrach miasta oraz przy ważniejszych ulicach, bardzo często zobaczyć możemy reklamy w postaci bilbordów. Są to duże powierzchnie reklamowe na których naklejony jest plakat reklamowy wykupiony przez konkretną firmę. Pulsem takiej reklamy jest duża powierzchnia i duża dostępność, ponieważ takie bilbordy są ustawiane przeważnie tam gdzie natężenie ruchu jest spore, więc liczba osób, która przeczyta daną reklamę jest duża. Minusem zaś jest wysoka cena, która wynosi od 300 do kilku tysięcy złotych miesięcznie (+koszty zaprojektowania oraz wydrukowania baneru).
Reklama w autobusach
Tego typu reklama nie jest dostępna we wszystkich miastach, ale stopniowo z pewnością będzie pojawiać się w innych firmach transportowych w kraju. Reklama umieszczana jest od wewnątrz na szybach lub innych częściach autobusu. Zaletą tego typu reklamy jest to, że jadący pasażerowie mają przeważnie dużo wolnego czasu i po prostu z nudy przeczytają każde słowo, które będą potrafili odczytać z plakatu.
Reklama w radiu i w telewizji
To najdroższe typy reklam jakie są obecnie dostępne na naszym rynku. Są zarezerwowane dla dużych korporacji międzynarodowych i instytucji rządowych. Cena na kilkanaście sekund emisji w telewizji potrafi kosztować kilka milionów złotych. Nie mniej jednak zasięg i dostępność telewizji jest tak ogromna, że ilość osób, które zobaczą naszą reklamę w telewizji zrekompensuje nam poniesione wydatki.
Reklama w internecie
Rynek reklamowy dość szybko wszedł również do Internetu. To tutaj właśnie spędza czas większość młodych osób, które są łakomym kąskiem dla firm. Reklamować można się po przez sieci afiliacyjne, po przez rozsyłanie e-maili, wyświetlając banery reklamowe gdzie tylko się da. Jednak społeczność internautów nie chętnie reaguje na wszelkie próby wciskania im kitu, dlatego powstają programy blokujące wyświetlanie się reklam na naszych komputerach. Jednak reklama internetowa jest stosunkowo tania a jej efekty są dość pozytywne.
Sposobów na zareklamowanie naszej firmy jest na prawdę sporo. Jednak jak mówią doświadczeni biznesmeni, jakość naszych produktów i usług często jest najlepszą formą reklamy. Może więc warto postarać się o wysoką jakość naszej produkcji, a zadowoleni klienci zrobią za nas resztę, polecając naszą firmę znajomym i rodzinie.
Fajny tekst, przyda mi się podczas akcji promocyjnych 🙂 Prowadzę nowo-powstałą firmę niedaleko Wrocławia i właśnie wchodzimy na tutejszy rynek. Przy okazji, mógłby ktoś polecić jakieś biuro które zajmuje się wyceną przedsiębiorstw? Byłbym wdzięczny 🙂
Zależy skąd jesteś. U nas w okolicach jest kilka firm zajmujących się taką tematyką ale liderem na rynku jest oczywiście Aedium (tutaj masz ich stronkę https://www.aedium.pl). Tańszych firm bym nie zatrudniał bo szkoda czasu i nerwów.