Jaka powinna być Twoja grupa docelowa?

Zastanawiasz się na tym, czy Twoja grupa docelowa powinna być wąska, a może szeroka? Nie wiesz, która strategia przyniesie Twojej firmie więcej korzyści? W teorii kierowanie oferty do większej grupy docelowej oznacza większe szanse na dotarcie do potencjalnego nabywcy. Jednak w wielu przypadkach do zgubne myślenie. Dlaczego?

Nie popełniaj największego grzechu wielu przedsiębiorców

Wciąż uważasz, że im więcej, tym lepiej? Chcesz, by Twój produkt lub usługa dotarł do jak największej grupy odbiorców? Myśląc o rynku docelowym uwzględniaj skuteczność Twojej komunikacji marketingowej. Zwykle dobrze określona grupa odbiorców determinuje sukces sprzedażowy. Niestety wciąż wielu właścicieli firm uważa, że lepiej mieć milionową grupę potencjalnych odbiorców niż marne dziesięć tysięcy. To niestety jeden z najczęstszych grzechów myślenia o marketingu.

Dlaczego wąska grupa docelowa może być dla Ciebie korzystniejsza?

Musisz wiedzieć, że kierując swoje komunikaty „do wszystkich” w konsekwencji nie mówisz do nikogo. Współczesny konsument docenia indywidualne komunikaty i spersonalizowane rozwiązywanie problemów. Zdefiniowanie wąskiego rynku docelowego pozwoli na skuteczniejszą komunikację.

Lepiej zdefiniowana grupa docelowa oznacza atrakcyjniejszą reklamę dla potencjalnego nabywcy

Większość start-upów i firm oferujących innowacyjne i nowatorskie produkty rozpoczyna od zdefiniowania konkretnego i najczęściej wąskiego segmentu rynku. Takie podejście pozwala na uzyskanie wyższej efektywności w działaniach marketingowych. Jak najlepiej zdefiniować rynek docelowy o wysokim potencjale nabywczym? Warto uwzględnić jak najwięcej kryteriów, które posłużą nam jako skuteczne narzędzie do określenia konkretnej grupy. Są to kryteria geograficzne, behawioralne, demograficzne i psychograficzne.

Indywidualne podejście do Klienta wygrywa w komunikacji marketingowej

Określenie wąskiej grupy docelowej i konkretnego rynku pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb potencjalnych nabywców. Dobrze jest zatem „wejść w buty” konkretnego Klienta, by zrozumieć jego pragnienia. Jakiego produktu oczekuje? Jaka cena będzie dla niego satysfakcjonująca? Dlaczego jest w stanie wybrać Twój produkt, a nie ofertę pochodzącą od konkurencji?

Tak zadane pytania pozwolą na lepsze zrozumienie istoty Twojej komunikacji marketingowej. W końcu Twój produkt bądź usługa rozwiązuje konkretne problemy z jakimi borykają się konkretni ludzie.

Unikaj pułapek nadawanie etykiet i nie myśl stereotypowo o Kliencie

Wiedz, że wszelkie etykiety to często pułapka w określaniu rynku docelowego. Stereotypy i wszelkie łatki tak często nadawane przez innych bądź kreowane przez media masowe mogą być bardzo zgubne. Bądź jak najbliżej swoich Klientów i zadawaj im wiele pytań. Otwartość, unikanie dużych uproszczeń i wychodzenie poza ramy sztampowego myślenia może bardzo pomóc w określeniu najlepszej grupy docelowej. Rozmawiaj, bądź otwarty i jak najbliżej swoich Klientów. Dogłębna analiza pozwoli w zdefiniowaniu rynku docelowego, których zainteresuje Twój produkt bądź usługa.

Polecamy:
PIT 37 – sprawdź czy wiesz wszystko na jego temat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *