Pozycjonowanie stron w Google – czym jest i dlaczego musisz to robić?

Lata temu powstało powiedzenie, że „jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz”. Obecnie to powiedzenie jest aktualne jak nigdy dotąd, zwłaszcza jeśli chodzi o biznes internetowy. Jeżeli chcesz zdobyć nowych klientów, wypromować swą ofertę i markę oraz zwiększyć zyski, musisz się w odpowiedni sposób zaprezentować potencjalnym klientom. Jednym z najlepszych sposobów jest pozycjonowanie stron. Sprawdź, na czym ono dokładnie polega i dlaczego warto je realizować.

Czym jest pozycjonowanie stron w Google?

Pozycjonowanie to zespół działań służących zwiększeniu widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google na konkretne słowa kluczowe. W zakres SEO wchodzą zarówno działania realizowane on-site, czyli w obrębie witryny klienta, jak i off-site, czyli poza stroną docelową. Pozycjonowanie obejmuje zatem analizę serwisu pod kątem prawidłowości kodu oraz zawartości witryny w zakresie zgodności z wymaganiami wyszukiwarki Google. W ramach SEO realizowany jest też keyword research, czyli analiza słów kluczowych i dobór wyrażeń optymalnych dla danego serwisu i branży, a także content marketing, czyli tworzenie merytorycznych treści bogatych w słowa kluczowe. Link building obejmuje natomiast budowanie wartościowego profilu linków.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?

Pozycjonowanie stron w Google to proces, który może przynieść mnóstwo korzyści Twojej firmie. Pozwala poprawić widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć ruch w serwisie. Witryna, która często wyświetla się w wyszukiwarce, jest lepiej widoczna dla użytkowników, którzy mogą kliknąć link i wejść na Twoją stronę. Pozycjonowanie zwiększa więc liczbę internautów w serwisie, wśród których są Twoi potencjalni klienci chcący zakupić produkt bądź skorzystać z usługi. Efektem działań SEO jest często wzrost sprzedaży i polepszenie zysków przedsiębiorstwa.

Strona internetowa, która jest dobrze widoczna dla internautów, ma też większe szanse na bycie zapamiętaną. Pozycjonowanie służy zatem zwiększeniu popularności i rozpoznawalności marki. Ponadto dzięki działaniom content marketingowym możliwe jest kreowanie pozytywnego image’u firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Profesjonalne artykuły i poradniki tworzone przez specjalistów stanowią nie tylko ważny element działań SEO, ale również wizerunkowych. Pozwalają organizacji zaprezentować się potencjalnym klientom jako kompetentna, wyspecjalizowana w branży marka.

Pozycjonowanie stron – tylko ze specjalistami

Możesz zdecydować się na samodzielne pozycjonowanie. Ale czy jesteś pewien, że posiadasz na tyle bogatą wiedzę i umiejętności, aby prowadzić skuteczne SEO, które nie skończy się nałożeniem przez Google kary na Twoją witrynę? Pozycjonowanie stron to skomplikowany, długi proces, wymagający dużej wiedzy i doświadczenia. Dlatego najlepiej zaufać specjalistom i powierzyć SEO wykwalifikowanej firmie, takiej jak agencja marketingowa Pro Pozycje. Eksperci od lat z sukcesem pozycjonują strony dla przedsiębiorstw z różnych branż, pomagając im w zdobyciu nowych klientów i zwiększeniu przychodów.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *