Rejestrujemy firmę w domu – pomoc krok po kroku

Prowadzenie firmy we własnym domu jest wygodne dla początkującego przedsiębiorcy, który nie dysponuje dużymi środkami finansowymi na start. Dzięki temu można zaoszczędzić całkiem sporo pieniędzy, które byśmy wydali na wynajem lokalu biurowego czy innego pomieszczenia. Zanim jednak zarejestrujemy firmę we własnym domu musimy dopełnić wszelkich formalności.

Jeśli chcemy prowadzić firmę w mieszkaniu, przede wszystkim musimy poinformować wspólnotę mieszkaniową bądź spółdzielnię. Trzeba bowiem mieć zgodę na taką formę prowadzenia firmy. Sama rejestracja firmy w mieszkaniu nie różni się natomiast od tego, jak rejestrujemy firmę w każdym innym miejscu. Przedsiębiorca musi mieć świadomość, że w przypadku prowadzenia firmy w domu podatek od nieruchomości może wzrosnąć. Natomiast możemy zaoszczędzić na kosztach związanych z mieszkaniem. Część powierzchni mieszkania będzie nam służyła za siedzibę firmy, a wydatki z nią związane można wrzucić sobie w koszty prowadzenia działalności. Przedsiębiorca musi jedynie złożyć oświadczenie, jaką część domu czy mieszkania przeznaczymy na prowadzenie działalności.

Wygodnie we własnym mieszkaniu

Firma we własnym mieszkaniu to sporo korzyści. Przede wszystkim, z oczywistych względów oszczędzamy na wynajmie siedziby. Nawet niewielki lokal biurowy jest sporym obciążeniem. Gdy pracujemy w domu, nie musimy ponosić comiesięcznych kosztów związanych z wynajmem. Można nawet zaoszczędzić na comiesięcznych rachunkach, gdyż część wydatków na mieszkanie wrzucimy sobie w koszty działalności. Praca w domu to także wygoda i spora oszczędność czasu. Nie musimy go tracić na dojazdy do pracy, nie marnujemy paliwa, co dodatkowo jest dużą oszczędnością. Dla osób, które dopiero rozpoczynają własną działalność praca i firma w domu są wiec doskonałym rozwiązaniem. O własnej lub wynajętej siedzibie można pomyśleć później, gdy firma już dobrze prosperuje i mamy pewność, że wydatki na siedzibę nie będą dla nas zbyt dużym obciążeniem finansowym.

Dobry lokal na własną firmę

Gdy przyjdzie czas na szukanie dobrej siedziby firmy, warto szukać jej rozsądnie i na spokojnie. Nie decydujmy się na pierwszy lokal, który znajdziemy. Na początku dobrze jest określić własne potrzeby odnośnie budynku firmowego – gdzie powinien się znajdować, jaki powinien być jego koszt, rozkład pomieszczeń oraz dodatkowe udogodnienia. Jeśli interesuje nas dom Ożarów Mazowiecki, mieszkanie w Warszawie czy jakakolwiek inna lokalizacja, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług biura pośrednictwa nieruchomości. Dzięki tej opcji można mieć pewność, że transakcja będzie przeprowadzona zgodnie ze wszystkimi formalnościami. Biura nieruchomości mają zwykle sporo rożnych obiektów, wśród których można znaleźć idealny lokal na biuro.

Szukasz nowego domu pod Warszawą? Sprawdź na http://www.aspenpark.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *