Wydarzenie branżowe – jak je zorganizować?

Social event marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacyjnych marek z odbiorcami. Choć wymaga znacznie większego zaangażowania i budżetu, to przynosi szereg wymiernych korzyści. Jakie są zalety wydarzeń branżowych i jak je zorganizować? O wskazówki poprosiliśmy ekspertów z agencji marketingowej Tears of Joy.

Social event marketing od podszewki

Social event marketing to forma promocji marki, polegająca na budowaniu wizerunku i zwiększaniu rozpoznawalności poprzez organizację wydarzeń branżowych. Pozwala zarówno na docieranie do nowych odbiorców, jak i pogłębianie relacji ze stałymi klientami czy kontrahentami. Choć jest tam także miejsce na promocję i sprzedaż, to jednak są to kwestie drugoplanowe. Fundamentem jest budowanie zaufania i chęci uczestniczenia w życiu marki. Ważne jest zaangażowanie odbiorców, ale też kreowanie relacji pomiędzy nimi samymi. Efektem są wspólnoty zainteresowań, upodobań i charakterów, często objawiające się np. powstawaniem grup w social mediach, organizowanymi spotkaniami czy wspólnymi wyjazdami na obozy.

Jak zorganizować wydarzenie branżowe?

Social event marketing jest narzędziem, które służy do osiągania celów firmy za pomocą wydarzeń. Aby tak się stało, musi być skrupulatnie przemyślany i dobrze zorganizowany. Planujesz wydarzenie branżowe? Eksperci z agencji Tears od Joy prezentują wskazówki, w jaki sposób przeprowadzić event atrakcyjny dla odbiorców i podpowiadają, jak wypromować swoje własne.

  1. Zdefiniuj cel eventu – np. integracja pracowników, promocja nowego produktu, nawiązanie relacji z klientami, edukacja.
  2. Określ grupę odbiorców i ich potrzeby – od tego zależy scenariusz wydarzenia.
  3. Oszacuj budżet – uwzględnij wszelkie kwestie, jak np. menu, materiały dla uczestników czy wydarzenia dodatkowe. Wyślij zapytania do podwykonawców z prośbami o wycenę (np. hotele, dj, restauracje, plac festynowy itp.).
  4. Wybierz termin i lokalizację – uwzględnij liczbę osób i wszelkie wydarzenia oraz atrakcje towarzyszące.
  5. Zbuduj atrakcyjny program. Wydarzenie musi być ciekawe i kusić np. obecnością gości specjalnych, występem rozrywkowym, warsztatami czy innymi udogodnieniami. Poinformuj o nich – niech będą najlepszą reklamą Twojego eventu!
  6. Zajmij się promocją. Popularnym rozwiązaniem jest stworzenie landing page eventu lub wydarzenia w social mediach. Promuj je na swoich kanałach komunikacji z klientami – na Facebooku, Instagramie, TikToku, mailingiem czy wiadomościami SMS. Rozważ pozyskanie patronów medialnych, którzy pomogą Ci w dotarciu do większego grona odbiorców.
  7. Zadbaj o detale. Wymagania odbiorców są obecnie bardzo wysokie. Wydarzenia nie mogą być nieprzemyślane, nudne i źle zorganizowane. Należy zadbać o każdy szczegół – od wystroju miejsca eventu, przez menu, oprawę muzyczną, wystąpienia, aż po podziękowania za udział.

Dopiero zaczynasz z planowaniem wydarzenia branżowego? Agencja event marketingowa jest w pogotowiu. Nie musisz porywać się na organizację całego przedsięwzięcia na własną rękę. Możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów, oddelegowując im część lub całość zadań. Sprawdź ofertę agencji Tears of Joy i dowiedz się, jak mogą Ci pomóc!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *