Szukanie pracy po ukończeniu 40. roku życia może być dla wielu osób trudnym doświadczeniem. Mają one często wrażenie, że ich CV odrzucane są już na starcie w firmach, gdzie stawia się przede wszystkim na dużo młodszych kandydatów. Jak skutecznie szukać pracy po ukończeniu 40 lat i jakie swoje atuty można podkreślić w trakcie przechodzenia procesu rekrutacyjnego?
Jak szukać pracy po ukończeniu 40 lat?
Praca stawia przed nami współcześnie coraz to nowe wyzwania i wiele osób właśnie po 40. może znaleźć się w sytuacji poszukiwania nowego stanowiska. Jak się odpowiednio do tego przygotować? Przede wszystkim należy zadbać o profesjonalne, dobrze sformatowane i nowoczesne CV. Nie powinno być ono zbyt długie, ale jednocześnie ważne jest pokazanie w nim swojego pełnego doświadczenia zawodowego i wyszczególnienie najważniejszych zadań wykonywanych do tej pory. Odpowiadając na oferty pracy, przejrzyjmy też swoje profile w mediach społecznościowych, które są obecnie dla rekruterów ważnym źródłem informacji o kandydatach. Zadbajmy o odpowiednie ustawienia prywatności udostępnianych postów i sprawdzenie czy profil nie zawiera niekorzystnych dla naszego wizerunku informacji. Nie zaniedbujmy również swojego dalszego rozwoju osobistego i zawodowego. Poznawanie nowości z branży i chęć doszkalania się będą z pewnością pozytywnie postrzegane przez potencjalnych pracodawców.
Atuty kandydatów do pracy po 40. roku życia
Najważniejszym atutem kandydatów po 40. odpowiadających na oferty pracy jest z pewnością ich doświadczenie zawodowe i sieć kontaktów, jaką zdobyli przez ok. 20 lat pracy na rynku. Warto podkreślać to w swoim CV czy już bezpośrednio w rozmowie kwalifikacyjnej. Osoby poszukujące pracy w tym wieku są również bardziej świadome swoich celów i mocnych stron, co powoduje, że można liczyć na ich dłuższe zatrudnienie na stanowisku, na które aplikują.
Jeśli szukasz pracy po 40. i chcesz znaleźć odpowiadające ci oferty pracy, zajrzyj na strony Pracuj.pl, gdzie możesz również stworzyć profesjonalne CV.