Jaki wpływ na jakość pracy ma klimatyzacja?

1354103268453595533

Zapewnienie odpowiednich warunków w miejscu pracy to obowiązek każdego pracodawcy. Dotyczy to również temperatury w pomieszczeniach, w których przebywają pracownicy. Co więcej, warunki te regulują przepisy bhp. Brak ich przestrzegania może skutkować negatywnymi konsekwencjami dla pracodawcy – między innymi spadkiem wydajności zatrudnianych pracowników.

Temperatura podczas pracy biurowej

Warto wiedzieć, że w przypadku pracy biurowej temperatura powietrza powinna wynosić od 20-24oC latem, natomiast zimą nie może być niższa niż 18oC . Jednak przepisy bhp nie regulują jednoznacznie, jaka jest maksymalna dopuszczalna temperatura w biurze bądź też na innym stanowisku pracy.

Temperatura a jakość wykonywanej pracy

Zbyt niska bądź też zbyt wysoka temperatura może mieć negatywny wpływ na jakość wykonywanej pracy. Latem, kiedy temperatura powietrza niejednokrotnie przekracza 30oC z pomocą przychodzą klimatyzatory. Praca klimatyzatora polega na wymianie powietrza w pomieszczeniu, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie odpowiedniej temperatury, a także właściwej wilgotności powietrza. W efekcie zapewnione zostają odpowiednie warunki do pracy, a to z kolei przekłada się na jakość wykonywanej pracy. Warto wiedzieć, że wydajność pracy spada już przy temperaturze powietrza wynoszącej około 22°C, natomiast w przypadku temperatury przekraczającej 26°C następuje znaczące załamanie. Równie niekorzystne jest przebywanie w pomieszczeniu o zbyt dużej wilgotności. Dlatego też tak ważne jest, aby w pomieszczeniu utrzymana została odpowiednia temperatura. Klimatyzator bywa zatem bardzo pomocnym urządzeniem, mającym znaczący wpływ na poprawę jakości wykonywanej pracy.

Klimatyzacja a samopoczucie

Co ważne, klimatyzacja zamontowana w biurze poprawia pracownikom samopoczucie, pozytywnie wpływa także na aktywność i kondycję, a to z kolei przekłada się na wspomnianą już efektywność pracowników. Każdy pracodawca powinien również widzieć, że temperatura otoczenia ma wpływ na częstotliwość zdarzających się wypadków – wyższa temperatura oznacza częstsze wypadki. Kwestia ta została udowodniona naukowo.

Jeśli zatem pracodawcy zależy na komforcie pracowników i jak najlepszych efektach ich pracy, koniecznie powinien zainwestować w dobrej jakości klimatyzatory. Takie urządzenia ma w swojej ofercie Ekowent. Firma ta działa od ponad 20 lat, specjalizuje się zarówno w produkcji, jak i montażu instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych oraz instalacji sanitarnych. Specjaliści z Ekowent z pewnością doradzą, jaki sprzęt będzie odpowiedni do konkretnych pomieszczeń. W ofercie firmy są urządzenia, które spełniają wysokie normy jakościowe, dorównującym przy tym nie tylko europejskim, ale i światowym standardom.

Klimatyzacja ma znaczący wpływ na jakość wykonywanej pracy. Zbyt wysokie temperatury powodują znaczący spadek wydajności pracownika, a tego zapewne chce uniknąć każdy pracodawca. Warto zatem zainwestować w wysokiej jakości sprzęt, który w upalne lato będzie poprawiał komfort pracy, a co za tym idzie efektywność pracowników. W obecnych czasach klimatyzacja jest obowiązkowym elementem wyposażenia galerii handlowych, hoteli, hal sportowych, placówek kulturalnych, biurowców czy innych obiektów. Wybierając klimatyzator, warto zdecydować się na model znanych i cenionych marek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *